۱۹ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

روز جزا چیست؟

یکی ازنام های روز قیامت،روز جزاست؛یعنی روزی که هیچ کار نیک و بدی نادیده گرفته نمی شود و برای هر کاری هر قدر هم کوچک باشد پاداشیا مجازاتی مناسب آن کار در نظر گرفته می شود.
موافقین ۰ مخالفین ۰

کوچک ترین و بزرگ ترین قرآن چه نام دارد؟

کوچک ترین سوره ی قرآن کوثر با 3 آیه و بزرگ ترین سوره ی قرآن بقره با 286 آیه است.
موافقین ۰ مخالفین ۰

رها کردن قرآن موجب چه می شود؟

رها کردن قرآن و اهل بیت پیامبر نتیجه ای جز سرگردانی و گمراهی ندارد و نخواهد داشت.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

حدیث ثقلین

پیامبر می فرمایند: ایمردم،من ازمیان شما می روم و دو چیز گرانبها را در میان شما باقی می گذارم.تا وقتی به آن دو پناه ببرید گمراه نخواهید شد؛یکی کتاب خدا و دیگری عترت و اهل بیتم.این دو هرگز از هم جدا نخواهند شد تا آن هنگام که در کنار چشمه ی کوثر به من ملحق شوند،پسخوب مراقب باشید که بعد ازمن با این دو چگونه رفتار می کنید.
موافقین ۰ مخالفین ۰

نتیجه دروغ گفتن چیست؟

نتیجه دروغ گفتن،در دنیا خواری و عذاب در آخرت است.
موافقین ۰ مخالفین ۰

چه کسی عذاب های جهنم را به وجود آورده است؟

شاید شما فکر می کنید عذاب های جهنم را خود خداوند به وجود آورده است در حالی که عذاب های جهنم را خود فرد گناه کار با اعمالی که انجام می دهد به وجود آورده و عذاب های یک فرد با فرد دیگر برابر نیست.
موافقین ۰ مخالفین ۰

کاربرد نماز در نجات از فساد و فحشا

انسان در بازدهی و  ثمر بخشی عبادات و ادعیه و اذکار نباید عجله داشته باشد و انتظار داشته باشد که نماز و دعایش خیلی سریع به اجابت کامل برسد و حاجاتش برآورده شود؛بلکه موظف است تکلیفی که برعهده او نهاده شده،به نحو احسن انجام دهد،نمازش را به موقع و با آداب کامل به جا آورد،دعایش را ه موقع وبا آداب تعیین شده برگزار کند،سپس حاجات مشروع خودرا از خدا بخواهد و در انتظار باشد تا هر زمانی که خداوند مصلحت دانست،حاجت او را بر آورد.یعنی در هر حال نباید ناامید شد وگفت نمازها و دعاهای من به درد نمی خورد و فایده ای ندارد؛بلکه قطعاًبداند عبادات او هر چند ناقص و معیوب باشد غربال می شود وبه اندازه ای که سالم بوده در وقت تنگ به  فریادشمی رسد.
موافقین ۰ مخالفین ۰

نوشابه گازدار چگونه ساخته می شود؟

نوشابه های گازدار شامل دی اکسید کربن هستند.این گاز در آب و در نوشابه به صورت محلول است.وقتی درب نوشابه را باز کنید،دی اکسید کربن به شکل حباب خارج می شود.
موافقین ۰ مخالفین ۰

جمعیت دنیا چقدر است؟

جمعیت دنیا اکنون بیش از 7میلیارد است.
موافقین ۰ مخالفین ۰

بتن از چه ساخته می شود؟

بتن مخلوطی است از:آب،دانه های سنگ و مواد افزودنی:که این مواد افزودنی شامل:تسریح کننده ها،گیر کننده ها و روان کننده هاست.
موافقین ۰ مخالفین ۰